woensdag 27 januari 2016

Kleurcodes excel

Zwart is dan opgebouwd uit delen van iedere kleur , terwijl wit ontstaat. Uiteraard is Excel gemaakt om tabellen te maken, maar sommige mensen gebruiken dan zoveel cijfers dat je door de bomen het bos niet meer kunt zien. Onderstaande link van David McRitchie brengt je naar alle kleurnummers voor VBA.


Volgende vragen komen vaak op Excel fora voor: Ik heb bepaalde cellen een achtergrond kleur gegeven, kan ik nu sorteren op die kleuren? Cellen kleuren via een formule jan.

RGB waardes vormen de weer te geven . Gegevens markeren met gegevensbalken, kleurenschalen en. Je hebt diverse standaard opmaak in Excel. Je kunt natuurlijk ook je eigen kleurcodering gebruiken.


Dit doe je met de R(Rood) G(Groen) . Met behulp van de standaard functies van Excel is dit niet mogelijk. Er bestaat geen functie die informatie geeft over de kleur van het lettertype in een cel.

Als je afhankelijk van de uitkomst, de cellen een bepaalde kleur wilt geven kun je dat als volgt doen. Hallo oplossers, kan ik ook het aantal gekleurde cellen tellen in excel ? Van cellen die een conditional format hebben en bij een bepaalde . Ik heb een lijst met RGB-waarden in een kolom gestampt. Nu wil ik de volgende kolom elke cel een celkleur geven van de rgb-waarde die in de . Dit hebben we gedaan door middel van een Excel bestand.


Deze cellen willen we dus allemaal blokkeren zodat alleen de kleur van de taak . Ik werk in Excel , ik heb een formule gemaakt die als het getal in een kolom wordt ingevoerd er een ja moet verschijnen in de kolom ernaast en als het getal . Ik wil in Excel dus een voorwaardelijke opmaak: ALS (CEL = LEEG) DAN ( ORANJE) ANDERS (Nietsbijzonders). Ik ben bezig met het maken van een urenrooster voor een hele maand per dag. Kan je in Excel een cel automatisch laten kleuren? Ik zou willen dat als ik iets typ in een cel, die dan een bepaalde kleur krijgt. Ik wil een cel een kleur geven afhankelijk van de waarde van een ander cel.


Aangezien dit niet met een kleur kan, Excel kan geen kleuren optellen, geef ik deze een verschillende naam. VD voor de volle dagen, HD voor de halve dagen.

Als de kleur automatisch wordt toegeken is het resultaat van deze formule 0. WAAR, als het eerste karakter in de cel omlijnd is, anders ONWAAR. Klik op de Excel icoon in de taakbalk van Windows terug te keren naar Excel. Merk op dat de huidige cel heeft de rode kleur die u hebt opgegeven in . ProbleeJe wil bepaalde cellen in je excel workbook er laten uitspringen door ze een kleur te geven afhankelijk van de waarde van de cel. Het kan ook zijn dat je graag de kleurcode wilt ophalen van een cel maar dit. Kortom, Excel kan veel met kleuren maar kent wat beperkingen, . We zien terug het dialoogvenster Nieuwe opmaakregel.


Alle data die in het week-end vallen krijgen . Met een andere optie kun je exact de PMS of RGB kleur instellen. Test je excelkennis Excel -bundel: formules. Zoeken in excel op kleur van cellen.


Is het mogelijk om te zoeken of te tellen naar cellen met een . Cheeft een aantal handige tips voor uw Excel -rapportage.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts