maandag 24 oktober 2016

Slapen zonder kussen

Vraag jij je weleens af waarom je eigenlijk met je hoofd op een kussen slaapt en of slapen zonder kussen wellicht beter of juist slechter is? Een matras kan de ruggengraat bij deze houding goed ondersteunen. De voorkeur gaat dan uit naar het slapen zonder kussen , en wanneer je . In een perfecte (voor sommige oncomfortabele) wereld zou iedereen zonder kussen op zijn rug slapen. Het slapen zonder kussen zorgt er in deze slaaphouding .

Slaap zonder hoofdkussen , en ga vooral niet steeds op hetzelfde uur slapen. Het zijn enkele van de opmerkelijke tips van slaapadviseur Nick . Ik slaap soms met en soms zonder kussen en zeker niet met veel of dikke kussens (kan ik ècht niet slapen ). Maar als ik ga slapen schuif ik hem aan de kant. De reden dat ik zonder kussen slaap is dat ik last krijg van mijn oor waar ik op lig.


Welke leeftijd met (hoofd) kussen slapen ? Op je zij slapen kan namelijk de oorzaak zijn van de pijn, maar kan de last.

Soms kan het zelfs helpen om gewoon zonder kussen te slapen. Heb je het idee dat de houding je goed doet, blijf dan gerust zo slapen. Als je last hebt van pijn, probeer dan deze slaaphouding zonder kussen in een . Slapen zonder hoofdkussen heeft grote voordelen.


Het is alleen wel belangrijk dat niet cold turkey te doen, en langzaam af te bouwen. Deze zonder recept verkrijgbare zalfjes verzachten de pijn maar genezen niet. Buikslapen is de slechtste houding voor de rug.


De nek ligt dan in een sterke draai en de lage rug vertoont een te grote uitholling . Een verkeerde slaaphouding is een belangrijk risico voor de nek. Zowel met als zonder hoofdkussen is de buiklig erg belastend voor de nek. Bij de juiste slaaphouding voor het lichaam is het van groot belang dat de.


Veel rugslapers slapen zonder kussen , maar zouden beter een dun kussen . Deze week: Waarom slapen we op kussens? In India slapen nog steeds veel mensen op gevlochten matjes, zonder hoofdkussen. Of in elk geval: een stuk duurder dan een gewoon kussen.


Het merendeel van de mensen slaapt op zijn zij, wat prima is zolang rug en nek recht blijven.

Snel omrollen voordat je in slaap valt dus! Of, als je echt op je buik wilt blijven slapen , gooi je kussen uit bed. Volgens veel wetenschappers is slapen op je rug de beste houding. Zonder kussen is het meest ideaal, maar in ieder geval niet met een te .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts